Örjanskolan

Örjanskolan, strategi marknadsföring

Skolor är verkligen spännande organisationer. Under 2014-2015 har jag fått tillfälle att jobba fram en strategi för marknadsföringen av Örjanskolan och Örjangymnasiet i Järna. Skolor har som alla vet väldigt begränsat med pengar och om man ska vara riktigt ärlig bör nog skolpengen användas till annat än marknadsföring. Valet föll på att jobba hårt med sociala medier som Facebook och Instagram och dra ner på traditionelll marknadsföring och mässarbete. Håll i pengarna, visa hur bra vi är och va där ungdomarna är - på nätet.

Fler referenser

Stockholms Guidebyrå, kommunikation och marknadsföring
Iskall paddling, Magasin skärgård
Äventyrliga föräldrar nr.04 2008 Staffan Ekholm
Utemagasinet nr.04 2008 Staffan Ekholm
Paddling nr.04 2010 Staffan Ekholm
Paddling nr.04 2007 Staffan Ekholm
Paddling nr.03 2007 Staffan Ekholm
Omslagsbild Paddling nr.03 2010
Broschyr Spånga Gymnasium 2007 Staffan Ekholm
Idrott & Hälsa nr.04 2005 Staffan Ekholm
Fotbollens träningslära, Paul Balsom
Svenska Publishingpriset 2007
Volvo XC travels
Paddling nr.04 2007
UTE nr.51 2009 omslagsbild Staffan Ekholm